onsdag 13 februari 2008

Min vän Klasse

”Jag har inte knullat med någon sedan den där resan till Estland”, sa Klasse uppgivet.

Jag minns att Klasse var i Estland i somras. Det gör att han levt i ofrivilligt celibat i ungefär nio månader. Varför det är så är inte så underligt. Klasse har lagt på hullet, börjar bli skallig och har en tendens att börja tafsa på tjejer i sin närhet när han har fått lite innanför västen. Att det överhuvudtaget blev sex för Klasse med den där estniska tjejen i somras beror på att han betalade.

Övervikt, begynnande skallighet och tafsande är dock inte hela förklaringen. Klasse utstrålar uppgivenhet och tafatthet. Ja, förutom när han är full, då han blir burdus och börjar kladda.

Jag försökte faktiskt ge honom handfasta tips; börja träna lite, äta nyttigare, raka av håret helt och kanske sprätta bort den där lappen på sin kavajärm. Jag var rak och åtminstone lite brutalt ärlig. En sann vän.

Klasse såg på lappen på ärmen. Han höjde på ögonbrynen som om han såg den för första gången och fingrade lite på den.

”Vadå, jag kan ju inte ta bort märket?”

"Jo, man ska det”, sa jag.

”Tänk vad skönt det vore om man bara kunde säga till en tjej som man tyckte var söt att ’kan inte vi knulla?’ och hon direkt ställde upp på det.”

Han ogillar att ta tag i saker.

Inga kommentarer: