söndag 16 mars 2008

Fel look vann

Melodifestivalen avgjordes igår med ett tämligen blekt startfält ur estetiskt synvinkel.

Först Charlotte Perelli. Visserligen tycker jag att epitetet ”spinkig kattkvinna” är rätt elakt, men visst ligger det något i det? När jag såg henne igår så förvånades jag över just hur kattlik (och mindre attraktiv) hon blivit.

När det gäller just kattlooken så har nog den uppstått genom en kombination av två saker. För det första påminner hennes näsrygg faktiskt om partiet precis ovanför ett kattdjurs nos. För det andra sminkade hon ögonen så att de uppfattades som sneda och kattlikt aggressiva.

En något snyggare tjej var Linda Bengtzing. Ja, hon ser bra ut även om det är något över hennes sätt som ger ett lätt speedat intryck.

Både när det gäller Perelli och Bengtzing är det ju en sak som tyvärr saknas för att de i mina ögon skulle bli betydligt mycket mer attraktiva, nämligen bröst. Perelli verkar ha bantat bort dem och Bengtzings urringning gjorde det smärtsamt uppenbart att hon tyvärr knappt har några.

Nä, som heterokille är det trist att behöva konstatera att den snyggaste deltagaren var killen från BWO (vars namn jag inte minns). Han och Björn Gustafsson påminde för övrigt en hel del om varandra. Söta killar med änglahår, liksom.

Inga kommentarer: